Het is deze zomer vanuit ons aardig stil geweest op nieuwsbriefgebied. Dat was niet zonder reden. De afgelopen maanden hebben we onderzoek gedaan naar ethische marketing. Hoe ziet dat er uit? Welke keuzes horen daarbij? Je leest onze eerste inzichten in dit artikel.
Maar na onderzoek komt actie. Onze eerste stap is om afscheid te nemen van Mailchimp. Waarom? Mailchimp balanceert op het randje van wat mag binnen de privacywetgeving, waarbij ze het vaker niet dan wel ethisch aanpakken. Genoeg reden voor ons om dus afscheid te nemen van dit platform.
Op zoek naar een nieuw platform stelden we twee vragen: wat is de meest ethische én gebruiksvriendelijke optie? Voor ons moeten die twee samengaan: dan wordt de ethische keuze namelijk de logische keuze.
We gaan daarom over op EmailOctopus. Dit platform is committed to being an ethical, sustainable company that gives back to the community. Is EmailOctopus perfect? Nee, een open source optie is nog privacyvriendelijker. Is het de meest gebruiksvriendelijke ethische optie? Dat wel. Die combinatie geeft voor ons de doorslag.
Aangezien we jou als lezer niet zomaar meenemen naar een nieuw platform zonder jouw toestemming (dat is dus niet ethisch), vragen we of je je nog een keer wilt inschrijven voor onze nieuwsbrief.
Dat doe je hier.
Na het inschrijven moet je je inschrijving bevestigen, zo weten we zeker dat je graag onze nieuwsbrieven blijft ontvangen. In deze nieuwe nieuwsbrief houden we je op de hoogte van onze ethische marketingzoektocht, maar ook hoe jij ethischer te werk kan gaan in al je keuzes rondom branding.
Doe je met ons mee?