Dit jaar hebben we een heuse primeur: onze eerste onderzoeksstagiair! De komende tijd gaat Jente aan de slag met een flinke klus. Ze gaat namelijk onderzoek doen naar ethische marketing – wat is dat precies en hoe kun je het toepassen? Gelukkig wisten we al dat Jente behoorlijk wat in haar mars heeft, en dat zagen we dan ook meteen terug in haar eerste maand bij ons. De komende tijd houden we je op de hoogte van alle inzichten die ze doet, en natuurlijk delen we in juni haar eindresultaten. Maar eerst is het hoog tijd om haar beter te leren kennen!
Een ingewikkelde opdracht staat je te wachten de komende tijd, of niet Jente?
“Nogal! Ethische marketing is een breed omvattend onderwerp, maar komt wel altijd onderaan de to-do lijst. Zonde, wat het is ontzettend belangrijk hier goed naar te kijken. Het is voor nu nog moeilijk om duidelijk en bondig uit te leggen hoe ik het onderzoek ga aanpakken. In ieder geval ga ik aan de hand van intensieve research en literatuur iets opleveren waar jullie uiteindelijk ook echt mee aan de slag kunnen. Jullie zijn namelijk druk bezig om van de ethische keuze de logische keuze te maken, maar hoe kan je dat in marketing en communicatie uitdragen? Zo ga ik onderzoeken welke dingen nog buiten jullie scope vallen – zoals data, cookies, privacy, etc – en vaststellen wat (voor jullie) nou precies ethisch is. Zo hoop ik een handvat te bieden voor Multitude, dat jullie ook weer bij opdrachtgevers kunnen toepassen.”
Hoe ben je eigenlijk bij ons terecht gekomen?
“Ik studeer op het moment communicatie aan de hogeschool van Rotterdam. Ik had al een meewerkstage gedaan bij Lisa (Mosmans) toen ze nog bij CJP werkte. Toen ik op zoek moest gaan naar een afstudeeropdracht, zag ik dat Lisa nu bij Multitude werkt. Ik ging meteen aan van jullie opdrachtgevers, en de mooie website. Ik heb veel praktijkervaring opgedaan, maar wilde graag nog een keer aan de slag bij een reclamebureau, waar je echt dieper ingaat op bepaalde expertises. Ik stuurde Lisa een berichtje, en binnen een week had ik een gesprek met haar en Rozemarijn. De klik was er direct!”
Doe je toevallig nog dingen naast stage en studeren?
“Haha, toevallig dat je het vraagt. Maar ja, ik heb hiervoor een opleiding muziekmanagement afgerond. Inmiddels doe ik dus communicatie, maar de liefde voor muziek zit er nog steeds heel erg ingestampt. Zo ben ik 3 jaar geleden, samen met drie andere vrienden, mijn eigen platform genaamd Front begonnen. Daar laten we muziek zien die gehoord moet worden of die nu nog niet te horen is op de mainstream kanalen. Zo hoor je onbekende bands, kun je interviews en longreads lezen, of een kijkje nemen bij live sessies. Het is echt een passieproject, maar het is ontzettend leuk om samen te werken met festivals bijvoorbeeld. Ook heb ik een tijdje zelf in een band gezeten, en heb ik een klein platenlabel opgericht. Zo breng ik voor sommige bands cassettes, cd’s en vinyl uit.”
Wat hoop je aan het einde van je stage te bereiken?
“Ik zou het heel vet vinden als ik iets kan ontwikkelen wat Multitude op lange termijn echt kan helpen, en waar jullie over 5 jaar nog steeds wat aan hebben. Op persoonlijk vlak hoop ik de komende tijd nog meer van mezelf te laten zien, en me daarin verder te ontwikkelen.”
Ook voor verschilmakers werken?
Multitude is altijd op zoek naar nieuw talent. Wil je ook werken voor opdrachtgevers die werken aan een betere wereld? Laat ons weten waarom we ons werk nog beter kunnen doen met jou aan boord.
Bekijk vacatures