Multitude

21 oktober 2021

Op excursie naar Verschilmakers: Project Bee Heroes 🐝 bij Kunstfort Vijfhuizen

Het hoogtepunt van elk kwartaal? Onze verschilmakersexcursie! Tijdens deze excursies gaan we op bezoek bij een project of organisatie om inspiratie op te doen. Het lukte de afgelopen tijd niet altijd fysiek, maar dit keer gelukkig wel. Afgelopen week waren we te gast bij Project Bee Heroes in Vijfhuizen! 

Bee Heroes is een meerjarig ecologisch project. Ze richten zich sinds 2013 op alles wat met de bij te maken heeft. En dat is… alles. Ons gehele ecosysteem en voedsel- en landbouwbeleid zijn voor een groot deel afhankelijk van dit buzzende diertje. Inmiddels valt de honingbij – met haar enorme bijdrage aan bijvoorbeeld fruit, noten, cacao en koffie - dan ook onder ‘landbouwdieren’. Sinds de jaren 90 heeft de bij last van ‘de grote verdwijnziekte’ (looking at you, afnemende biodiversiteit), en dat moet echt anders.

Tijdens de excursie kregen we nog meer uitleg over deze (zorgwekkende) ontwikkelingen en wat we nou het beste voor de bij kunnen doen. Zo kregen we tips voor je buitenomgeving (plant inheemse wilde bloemen en ga zoveel mogelijk voor ecologische zaden, die bevatten geen verslavende pesticiden) en de beste honing (kies bij voorkeur voor lokaal en diervriendelijk).

Daarna maakten we twee mengseltjes met twee bloemen bestoven door the one and only bij: Duizendblad en Wilde Marjolein. Voeg deze toe aan appelazijn en je krijgt (na 2 weken) een heerlijke Oxymel voor bij je sla. Voeg ze toe aan wodka en je krijgt (na 6 weken) een Tinctuur - goed voor je darmsysteem!

Tot slot deden we nog een kleine borrel in het Kunstfort zelf. Fijn om weer met het team samen te zijn, en leuk om echt goed bij 🐝 te kunnen kletsen!  

Onze nieuwsbrief

Geen spam.
Wel up to date
over ons werk.

Gelukt!

Bedankt voor je inschrijving.

Meer talks

Artikel

De blik van Nick

Goede branding laat mensen de goede kant op bewegen. Maar lukt dat ook? En waar ligt dat aan? In de Blik van Nick laat creative director en co-founder Nick zijn licht schijnen op impactgedreven branding.

Nieuws

Nieuw bij Multitude: Corinne!

Bij Multitude zoeken we regelmatig een speld in een hooiberg: speciale talenten die van meerdere bordjes kaas gegeten hebben.