Beslissingen over je lichaam maken als vrouw*? Grote kans dat iemand anders dat al voor je heeft gedaan. Aan vergadertafels, in achterkamers, of in de Tweede Kamer. Daarom richtte het Humanstisch Verbond een belangenorganisatie op voor iedereen met een baarmoeder, zodat eerlijke en betrouwbare informatie rondom anticonceptie & abortus toegankelijk wordt. Multitude bedacht de naam Ava en zette het merk strategisch verder op de kaart. Met onder andere een gloednieuwe website en meerdere campagnes werd het meteen duidelijk wat Ava onderzoekt, informeert én vertegenwoordigt. Daarbij stonden vrouwen* en hun ervaringen zélf centraal. Want een zorgsysteem en beleid waar niet naar vrouwen* geluisterd wordt? Dat moet anders.
Dankzij een uitgebreid positioneringstraject met workshops in het begin, wisten we een stevige basis te leggen onder alle assets die zijn ontwikkeld. Handig, want zo ontwikkelden we een volledig pakket waar Ava de komende jaren mee uit de voeten kan. Met een driehoek als uitgangspunt hebben we Ava dan ook van begin tot eind strategisch kunnen opbouwen. Zowel in ontwerp als in tekst zie je de herhaling van het getal drie terug, bijvoorbeeld in het logo (a-v-a) en in de missie (Ava spreekt, luistert en informeert). Elk element staat op zichzelf, maar blijft verbonden met de rest van het merk. Dankzij een nauwe samenwerking met moederorganisatie Humanistisch Verbond en voorzitter Eva de Goeij hebben we een platform ontwikkeld dat uitnodigt tot gesprek. Ava bevindt zich daarmee tussen een belangenorganisatie en een activistisch platform in, en vult het gat dat is ontstaan tussen vrouwen* en beleidsmakers.
Genoeg over ons, we zijn nieuwsgierig naar jou. Wil je ook voorlopen in de wereld van morgen?
Neem contact op