Een diverse en inclusieve samenleving? COC werkt er al aan sinds 1946. ’s Werelds langst bestaande lhbti+ organisatie had een nieuwe merkidentiteit & website nodig om de veilige en vertrouwde thuisbasis voor de lhbti+ gemeenschap te kunnen blijven – ook online. COC vroeg ons een merkidentiteit te ontwikkelen die de komende tijd met hen – en de volledige regenbooggemeenschap – mee kon groeien. Door te experimenteren met het concept van ruimte – wanneer geef je het en wanneer neem je het? – hebben we een merkidentiteit gecreëerd waar iedereen door gerepresenteerd kan worden, ongeacht seksuele oriëntatie, genderidentiteit, genderexpressie en geslachtskenmerken. De elementen uit het COC-logo kunnen ruimte innemen (in het maatschappelijke debat) en ruimte geven (aan de community), ze bewegen dynamisch mee met de inhoud. Die dynamiek kan COC zelf doorvoeren in elk communicatiemoment, zowel tekstueel als visueel. Zo kan COC binnen één herkenbaar merk actievoeren, de noodklok luiden, successen vieren en mensen verbinden – én ruimte bieden aan iedereen binnen de lhbti+ gemeenschap.
COC is actief op diverse thema’s, zowel nationaal als internationaal, en heeft een breed scala aan mensen die ze bereiken. Met een rijke (en belangrijke!) geschiedenis beschikt COC over een schat aan kennis, nieuws en artikelen. Een uitdagende taak dus, om al deze elementen onder één paraplu samen te brengen. Door intensieve workshops en nauw contact hebben we een merkidentiteit ontwikkeld die voortborduurt op de kernwaarden van COC. Deze identiteit breidden we uit naar toegankelijke digitale middelen, zoals een geavanceerd CMS-systeem waarin alle artikelen (ongeveer 6800) en kennis weer toegankelijk en doorzoekbaar zijn. Hierdoor beschikt COC nu over een uitgebreide toolkit om zichtbaarder te worden, zowel in de maatschappij als voor de lhbti+ gemeenschap.
Genoeg over ons, we zijn nieuwsgierig naar jou. Wil je ook voorlopen in de wereld van morgen?
Neem contact op