Een employer brand en arbeidsmarktcampagne voor GGZ inGeest

Foto van ggz medewerker die aan het basketballen is

Tussentitel over deze case

Bij GGZ inGeest draait alles om mensen. Om de collega’s die elke dag het verschil maken voor hun cliënten. Om de teams die samen werken, leren en elkaar steunen. En om de nieuwe generaties zorgverleners die zich geroepen voelen om impact te maken in de geestelijke gezondheidszorg.

Maar hoe laat je dat zien aan de buitenwereld? Hoe vertel je een verhaal dat niet alleen wervend is, maar ook écht laat voelen hoe het is om hier te werken? Samen met GGZ inGeest ontwikkelde Multitude een nieuwe werkgeverspositionering en de campagne #geestverwanten—waarbij de huidige medewerkers zélf de hoofdrol spelen.

  • Strategie
  • Branding
  • Content
  • Motion Graphics
  • Copy
  • Campagne
  • Video
  • Photography

Positioneren van binnen naar buiten

Bij GGZ inGeest wordt elke uitdaging samen aangepakt; dus het arbeidsmarkttekort ook. In de nieuwe wervingscampagne laten huidige medewerkers daarom aan hun toekomstige collega’s zien hoe ze samenwerken, hoe ze van elkaar leren, en hoe ze voor elkaar door het vuur gaan. Zo krijg je al vóór je eerste werkdag een kijkje in de bedrijfscultuur, en voel je je al in de oriënterende fase één met de rest.

De campagne is met een mobiele telefoon geschoten, zodat GGZ inGeest werknemers zelf óók campagnemateriaal kunnen schieten. Dat werkt voor het interne engagement ontzettend goed: een grappige of bijzondere situatie in je team kun je zomaar op straat tegenkomen. Zo werven de experts van vandaag de talenten van morgen. De nieuwe arbeidsmarktcommunicatie en campagne verdubbelden de traffic op de vernieuwde werken bij-website.

Ik heb me enorm ondersteund gevoeld door de hoeveelheid expertise die jullie hebben ingebracht tijdens onze samenwerking en tijdens de campagne. Het is mooi om te zien hoe alles wat jullie maken ook intern wordt opgepakt. Dat voelt als een echte win!
Moniek Teunissen, GGZ inGeest