Amsterdam wordt gedefinieerd door zijn diverse en constant bewegende stadscultuur – maar die cultuur stopt vaak bij de museumdeuren. Dat draaide het Amsterdam Museum om met REFRESH, een tentoonstelling die zowel binnen als buiten het museum bestaat. Om kunstenaars, locaties en het museum zelf met elkaar te verbinden, werden wij gevraagd om de visuele identiteit voor REFRESH ontwikkelen. We creëerden een brand dat deze verhalen & kunstwerken een platform biedt. Elk werk, elke maker, elke plek en elke bezoeker kan aan de slag met de bouwstenen van het merk – bijvoorbeeld op de website van REFRESH en d.m.v. Instagram filters – waardoor het merk bruikbaar wordt voor iedereen die er onderdeel van is. De visuele identiteit van REFRESH is letterlijk in staat zichzelf te verversen – heel belangrijk voor een evenement dat elke twee jaar terugkeert en toch herkenbaar moet blijven.
Amsterdam bestaat bij de gratie van mensen die zich de stad eigen kunnen en mogen maken. Wij bouwden het merk REFRESH op diezelfde waarden: alles wat we maakten is modulair, in beweging en klaar om afgebroken en weer opgebouwd te worden. Daarmee is het een democratisch, dynamisch merk geworden dat in al zijn combinaties herkenbaar blijft.
Maurice Seleky, Head of Marketing & Communications bij Amsterdam Museum
Genoeg over ons, we zijn nieuwsgierig naar jou. Wil je ook voorlopen in de wereld van morgen?
Neem contact op