Voor dorpsbewoners op het platteland van India of sub-sahara Afrika maakt het – terecht – niet uit welke organisatie hen aan zonne-energie verbindt. Maar voor distributeurs van solar-kits maakt het een wereld van verschil. SPARK wilde het merk zijn waar distributeurs voor kiezen omdat het het beste merk is. Wij creëerden de strategie, merkidentiteit, copy, brand assets en website waarmee SPARK dat merk is geworden. SPARK-distributeurs hebben nu de juiste tone of voice waarmee ze hun verhaal overtuigend kunnen brengen én de brand assets waarmee dat verhaal blijft leven. Met een naadloos werkende website en een intuïtief distributeursplatform vergroot het netwerk zich haast vanzelf. Daarmee versnellen we de energietransitie in gebieden die dat het meest nodig hebben.
Wij ontwikkelden de strategie waarmee SPARK werd wat ze altijd al wilden zijn: een stevig, positief merk dat zich richt op distributeurs in plaats van consumenten. Daarmee boorden ze een nieuwe lichting distributeurs aan die zich door SPARK gerepresenteerd en empowered voelt – het vermarkten van solar-kits lukt daardoor veel beter. Door onze contentstrategie richt SPARK’s communicatie zich niet meer op haar origin story, maar is het een volwassen scale up die niet zendt, maar aantrekt. SPARK’s visuele identiteit is daar ook volledig op ingericht: motion graphics zetten alles in beweging en lokale fotografen leggen het enthousiasme in de dorpen vast. Daardoor worden distributeurs liever met SPARK geassocieerd en groeit de zonne-revolutie als nooit tevoren.
Marcel van Heist, co-founder SPARK
Genoeg over ons, we zijn nieuwsgierig naar jou. Wil je ook voorlopen in de wereld van morgen?
Neem contact op